dinsdag 15 oktober 2013

MAF, het vervolg...

MAF, het vervolg...

Het was november 1998... Al sinds Marjan en ik elkaar kenden voelden wij ons geroepen om ons actief in te zetten voor onze medemens dichtbij en ver weg!
 Afrika trok ons beiden sinds we elkaar tegenkwamen. En daarnaast vond ik vliegen ook al geweldig, maar het leek ver weg om dat te kunnen leren!

Als tiener luisterde ik reeds vol aandacht naar de zendingsverhalen van Jan en Roberta  Zwart, het eerste pilotengezin dat voor MAF vanuit Nederland werd uitgezonden naar Colombia en later Ecuador (Zuid-Amerika)... 
Niet wetende dat ik dat we zo'n 10 jaar later als gezin ook uitgezonden werden naar Tanzania, waar we zo'n 8 jaar mochten werken.

Aankomst in Dodoma Tanzania november 1998.

Nu weer 15 jaar later heeft MAF-zendingswerk nog steeds ons hart.
Helaas is het moment nog niet gekomen, om weer in Afrika te wonen...
Wel hebben we MAF kunnen toezeggen om zo'n 12 weken per jaar te helpen daar waar er piloten nodig zijn. Dit betekent wel dat ik alleen zal gaan.
Gelukkig staat het hele gezin achter me, en is er in deze moderne tijd het mogelijk om regelmatig even contact met elkaar te hebben, Facebook, Skype noem maar op. Dat is toch wel een zegening wat dat betreft!

Zoals u ziet, ben ik ook een blog begonnen om u zo een beetje op de hoogte te houden van alles wat ik zal beleven in Tanzania en Kenya.

De eerste week (mogelijk langer) zal ik in Dar es Salaam zijn om mijn "oude" Tanzaniaanse brevet geldig te krijgen. Hopelijk is dat niet al te veel werk.
Dit is nodig om vervolgens in Kenya een brevet te kunnen krijgen om voor MAF Kenya te gaan vliegen, die veel vluchten uitvoert op Zuid-Soedan.

Zuid-Soedan is een land in ontwikkeling, het jongste land op onze wereldbol...
Na de burgeroorlog is er veel opbouwwerk te verzetten.

Zie hier voor meer info over MAF en Soedan.


Ik hou u op de hoogte! Letterlijk! ;-)

A.s. maandag 21 oktober, zal ik vertrekken naar Tanzania.

Tot blogs!

Herman

1 opmerking:

  1. Herman, ik ben je gaan volgen. Altijd leuk!! Ik wens je heel veel zegen voor je werk!!

    Je nicht Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen