zondag 27 oktober 2013

Pole pole...

Degenen die Swahili spreken, zullen dit onmiddellijk herkennen...
Wordt veel gebruikt hier!

Het betekent zoiets als, langzaam, rustig aan... Je zou ook kunnen zeggen, neem je tijd! En dat doe ik dan ook maar...

Rustig het proces opstarten om mijn Tanzaniaanse brevet weer geldig te krijgen. Ik heb dat nodig om in buurland Kenya een vliegbrevet te krijgen. 
In Kenya moet ik dan nog wel enige examens doen maar niet de hele theorie meer...
Pole pole...

Afgelopen donderdag naar de TCAA geweest (=de Tanzaniaanse rijksluchtvaartdienst). Kostte een hele dag...  Eerst 2 uur vast in t verkeer en toen nog 2 uur bij de TCAA en weer 2 uur terug... 
Voor jullie info: van de MAF-office naar TCAA is  zo'n 25 km...

               

Rare manoeuvres gezien van "boda boda's" en "Bajaj's" (Tuk-Tuks)... Nou ja raar... heel gewoon eigenlijk... Was even vergeten hoe t hier ging... Toch ben ik het weer snel gewend... 

                

Hier geldt wel het recht van de sterkste!
Gewoon doordouwen... Mits met beleid (zorg dat je gezien wordt!) kun je redelijk snel invoegen... Alleen hier en daar loopt wel eens een kruispunt vol... En dan duurt het even... Haha
Pole pole...

Morgen begin ik weer met vliegen, "familiarisation-flying" maar de piloot met wie ik zou gaan vliegen, kreeg een SMS dat hij mogelijk een medische vlucht moet doen voor 4 patiƫnten die verplaatst moeten worden voor verdere behandeling. Prima, ik ga wel mee als begeleider we wachten t af...
Hoop dat eea snel geregeld kan worden voor de patiƫnten!

               

Mijn trainingsvlucht kan altijd later nog..
Pole pole!

Wat maken we ons toch vaak druk.
Nergens voor nodig... Tijd is relatief. En gaat gewoon door... Tuurlijk moeten we afspraken maken, maar als iets niet lukt op tijd, kost het vaak een heleboel stress... En verliezen we meer dan alleen tijd... We verliezen ons geduld, onze zelfbeheersing en vaak zelfs de controle...

Ik heb weer wat geleerd, stressen is niet nodig, een stap terug en langzaam maar zeker verder gaan un de richting die je wilt!
Pole pole!

Dat doet me denken aan de (wijze!) Salomo die veel schrijft over het begrip tijd, en het zinloze van tobben en zwoegen. Leven wij niet een leven waar we teveel van onszelf vragen?
Doe het rustig aan en zoek naar de zin van je leven.
Pole pole!

Ik heb het zelf gevonden..., al een hele tijd terug, en leef vanuit een besef dat ik niet alles zelf hoef te regelen, maar te rade mag gaan bij de Bron van alle leven.

                 


Mocht je hier meer van willen weten en mijn overdenkingen per e-mail ontvangen, meld je dan aan bij versterkertje@gmail.com met in het  onderwerps-vak (subject) "aanmelden versterkertje".

Ik probeer dan in ieder geval maandelijks een overdenking te sturen, die wat dieper ingaat op wat ik geloof en waarom.

Mocht u regelmatige korte mijn persoonlijke (korte) MAF-nieuwsflitsen willen ontvangen, meldt u dan aan bij:
vluchtinfootje@gmail.com met: "aanmelden vluchtinfootje".

Maak je niet te druk! 

Alles pole pole!!!

Tot de volgende keer!

Met een warme groet,

   Herman vanuit Dar es Salaam



3 opmerkingen:

  1. I'm sure its a great read if you speak Dutch... just saying ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Richard! Howzit, Down under?!
      I have considered to get it in English as well! ;-)
      Probably will serve a lot of my friends!!!
      So you might have drawn me over the line... haha...

      Greetz from Dar, Herman

      Verwijderen
  2. Beste Herman,
    Welkom terug by MAF, ook hier in Zuid Soedan kijken we uit naar jouw support bij MAF Kenia. Veel succes met het geldig krijgen van je Tanziaanse brevet!
    Hartelijke groet, Bastiaan de Waal

    BeantwoordenVerwijderen