dinsdag 5 november 2013

Klaar, maar toch "stuck"...

Beste lezers,

Het ging allemaal zo voorspoedig  wat betreft training en examens, ondanks dat de verkeersleiding wat roet in het eten gooide door ons meermalen hoog te laten "holden" vanwege "al dat luchtverkeer"... (Moeten ze Schiphol es meemaken!) 

Maar goed nu het verhaal brevet uitgifte...
Er moest heel wat papierwerk naar de Tanzaniaanse rijksluchtvaartdienst (TCAA) gebracht worden. 


Mijn logboek, pasfoto's, aanvraagformulier, medical, uitslag van het instrumentvliegexamen etc. Afgelopen donderdag is alles ingeleverd. Vrijdag zou het brevet al klaar zijn, jammer maar helaas was er echter niemand om het brevet tekenen. Tja.
Stiekemweg had ik er al wel rekening mee gehouden en m'n vlucht naar Kenya gelukkig nog niet geboekt...



Afgelopen maandag weer naar de TCAA.
Ja, alles in orde maar een inspecteur moet alles nog even bekijken. Die was er niet, maar no worries, morgen wel.

Vandaag leek alles in orde... Totdat de Martin Liganga een Tanzaniaan die de M.A.F.-belangen vertegenwoordigt, zag, dat een bepaalde aantekening er niet in stond... Hij ging gelijk vragen of dat in orde gemaakt kon worden. En ja hoor degene die dat mag, was er niet en ook geen vervanger. Morgen 9:00 uur weer, ws is het morgen dan zover. Ik ben benieuwd! Ik heb, moedig als ik ben, nu wel alvast een vlucht geboekt naar Kenya donderdagochtend. Volgend hoofdstuk...

Toch ben ik er rustig onder, wat kunnen we anders doen. Morgen is er weer een dag! We blijven vertrouwen op een spoedige afhandeling! 

Terwijl ik dit schrijf is t pikkedonker, stroom uitgevallen... Net gegeten bij Candle-Light, gezellig! Heeft wel weer wat, was t bijna vergeten. Het is 21:45 en nog drukkend warm... Mis m'n ventilator zo nog maar even een koude douche nemen. Kom ik mss in slaap...

Welterusten!

Groetjes Herman

2 opmerkingen:

  1. Jammer van je brevet Herman, hopen dat het van de week wel lukt! Ik heb toevallig vandaag mijn NL brevet binnen gekregen. Bij het KIWA duurt het toch nog langer als in Tanzania hoor (ik dacht zo'n 3 weken). http://flying-dutchman-rudy.blogspot.nl/2013/11/jippie-brevet-binnen.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Rudy! Tja inderdaad ondanks alles kan KIWA nog wat leren van de TCAA hier, zo is het dan toch ook weer! En het was ook nog een stukje goedkoper dan KIWA...

      Verwijderen